خلاصه ی این فصل

در این فصل مسیر برنامه نویسی شی گرا رو با بخش اصلی اون یعنی کلاس ها شروع کردیم. دیدیم که چطور کلاس ها میتونن در نوشتن کد تمیز تر، قابل استفاده و دنبال کننده قاعده DRY کمک کنن. در مورد اهمیت و تفاوت بین اتریبیوت های instance و class و مجوه تعریف اونها در کلاس یاد گرفتیم. همچنین با انواع مختلفی از متد ها و نحوه استفاده از اونها آشنا شدیم. بعدش رفتیم سراغ مفهوم ویژگی / property ها و نحوه پیاده سازی setter ها و getter ها در پایتون. در آخر هم یاد گرفتیم که متد ها و اتریبیوت های کلاس ها رو بین همدیگه به اشتراک بگذاریم و در هم دیگه با بکارگیری وراثت تکی یا چندگانه استفاده کنیم.

در فصل بعدی کتابخونه های استاندارد پایتون و ابزار های مختلفی که میشه قبل از رفتن به سراغ کتابخونه های خارجی مورد استفاده قرار داد رو بررسی میکنیم.