خلاصه ی این فصل

بسیار خب! تا اینجای کار ابزار و مباحث پایه ای در زبان پایتون را یاد گرفتید؛ با اسکریپت ها و ماژول ها آشنا شدید، یاد گرفتید که چه راه هایی برای نوشتن توابع وجود دارد و با چند الگوریتم ابتدایی آشنا شدید.


مباحث این فصل در کمال سادگی بخش مهمی از دروس ابتدایی دانشگاهی علوم کامپیوتر را برای شما پوشش دادند!


مهم ترین مفهوم این فصل اما اصل DRY بود! البته در این فصل یاد گرفتیم که باید به اندازه از این اصل استفاده کنیم.

ضمنا مباحث مهم دیگری که در این فصل یاد گرفتیم (variable scope, timers, dynamic programming) جعبه ابزار ما برای مواجهه با فصل های آینده هستند.

در فصل بعدی با استفاده از دانش فعلی خود به سراغ فایل ها می رویم و آن ها را میخوانیم و روی آنها می نویسیم. سپس به سراغ نمودارها می رویم و نمودارهای ابتدایی و مهم را یاد میگیریم.