تمرین 2: پیدا کردن فاصله ی فیثاغورثی بین 3 نقطه
برای داک استرینگ مثالی گفته نشد اما در این تمرین از آن استفاده خواهید کرد. هدف از این مسئله این است که خودتان طبق برداشت خود از داک استرینگ در این تمرین استفاده کنید.
در این تمرین، شما باید فاصله ی فیثاغورثی بین 3 نقطه را محاسبه کنید و از داک استرینگ و کامنت ها استفاده کنید تا فرایند برنامه را شفاف کنید.
در این تمرین به 3 متغیر x,y,z مقداری را اختصاص خواهیم داد و مربع آنها را با یکدیگر جمع میکنیم و نهایتا جذر مجموع را محاسبه میکنیم(تعریف فاصله ی فیثاغورثی بین 3 نقطه).
مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
1- یک docstring بنویسید که برنامه را شرح دهد.
2- متغیر های x و y و z را به ترتیب برابر با 2 و3 و 4 قرار دهید.
3- فاصله ی فیثاغورثی بین 3 نقطه را محاسبه کنید.
4- یک کامنت برای هر خط از برنامه بنویسید.
خروجی شما باید مقدار زیر باشد :
5.385164807134504
تا اینجای این فصل از پایتون به عنوان یک ماشین حساب استفاده کردیم، تفاوت int و float را بررسی کردیم و آنها را به یکدیگر تبدیل کردیم. به متغیر ها مقدار دادیم و مجددا مقدار آنها را تغییر دادیم. در انتها با کامنت ها و داک استرینگ ها آشنا شدیم و مهم تر از همه علت رخداد خطا syntax error را فهمیدیم. اعداد مختلط را هم بررسی کردیم که احتمالا کمتر به کارتان خواهند آمد.
در ادامه با نوع دیگری از ساختار های اصلی پایتون آشنا خواهیم شد.
رشته ها!