حلقه ها

اعداد یک تا صد را بنویسید!

برای انجام این کار با آموخته های فعلی خود باید 100 بار از تابع print استفاده کنیم! فرض کنید یک دانش آموز هستید و معلم شما به شما میگوید که این کار را انجام دهید. شما میدانید که باید از کجا شروع(start)کنید؛ بله باید با عدد 1 شروع کنیم. چیز دیگری که میدانید این است که آخرین عددی که باید بنویسید (end) برابر با 100 است. در نهایت میدانید که باید برای نوشتن اعداد 1 واحد (increment) بشمارید.

در برنامه نویسی ساختار عملیات بالا را میتواند به صورت یک حلقه(loop) پیاده سازی کرد. حلقه ها معمولا 3 المان اصلی دارند:

1- شروع حلقه (start)

2- پایان حلقه (end)

3- میزان افزایش بین اعداد در حلقه (increment)

در زبان پایتون 2 نوع حلقه ی پایه ای داریم که رفتار متفاوتی دارند: while loops, and for loops


در فصل 8 ام موارد متفاوتی را که رفتار حلقه مانند دارند نیز بررسی میکنیم و این فصل صرفا جهت آشنایی شما با ساختار ابتدایی حلقه هاست.